XIII. KERÜLETI HÍRHATÁR - Szijjártó keleti nyitása nem a magyarok érdekeit szolgálja

XIII. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2024.04.26.
 Péntek
Ma Ervin napja van.
Holnap Zita napja lesz.
   EUR árfolyam
   392,91 Ft
   CHF árfolyam
   401,27 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2016. 11. 17. 05:18     


Szijjártó keleti nyitása nem a magyarok érdekeit szolgálja
A külgazdasági miniszter büszkén jelentette ki kedden, hogy sikeres volt a keleti nyitás azon célkitűzése, hogy a távol-keleti országok európai üzleti terjeszkedésének regionális központja Magyarország legyen. Nagy baj, hogy a Fidesz-kormány nem gondolja úgy, hogy ennek alapja csakis a magyar nemzeti érdekek erőteljes érvényesítése lehet.

A külgazdasági miniszter büszkén jelentette ki kedden, hogy sikeres volt a "keleti nyitás" azon célkitűzése, hogy a távol-keleti országok európai üzleti terjeszkedésének regionális központja Magyarország legyen. Nagy baj, hogy a Fidesz-kormány nem gondolja úgy, hogy ennek alapja csakis a magyar nemzeti érdekek erőteljes érvényesítése lehet.


Az elmúlt néhány hét eseményei, különösen a titkosításokkal is olajozott gigaberuházás, a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai hitelből történő fejlesztésére hagyatkozva soroljuk fel, hogy miért nem a nemzet érdekeit szolgálja a kormány politikája.
 · Az Orbán-kormány számára a "nemzeti buszgyártás" korábban beharangozott felélesztése eddig abban nyilvánult meg, hogy a megrendelésekért küzdő gazai gyártók által befizetett adóból egy kínai buszgyártó cég magyarországi megtelepülését támogatta.
 · A magyar adófizetők fogják megfizetni a Budapest-Belgrád vasútvonal hazai szakaszának fejlesztésére biztosítandó kínai hitel törlesztését, ezért nem igaz, hogy kínai finanszírozásban történik majd a beruházás.

· Semmiféle olyan információink nincs, hogy a kínai fél garanciát vállalna a hatalmas összegből megvalósuló fejlesztés nyomán a vasútvonal kihasználására, így a pályahasználati díjra alapozott megtérülés szinte értelmezhetetlen, a megvalósíthatósági tanulmány titkosították. A kínaiak nem vállalnak kockázatot, amihez a magát "nemzetinek" hazudó kormány asszisztál.
 · Mivel a kínai hitelt a magyar adófizetők fogják törleszteni, ezért a megvalósításban érthetetlen a kínaiak szerepvállalása. A szereplők egy vegyesvállalatot hoztak létre a vasútvonal felújítására, amelyben mindössze 15%-os a MÁV részvételi aránya. Tehát a kínaiak által dominált cég fogja kiválasztani a tervezőket, kivitelezőket, ez a cég fogja elvégezni a projektmenedzsmentet.
 · Jelentős a távolság az immár a kínaiak által üzemeltetett pireuszi kikötő felé, ami rontja a tengeri szállítás versenyképességét. Magyarország számára ez nem kiemelt jelentőségű tengeri kikötő. A kínaiak ugyanakkor – az építéssel megszerzett referenciák mellett – szállítási útvonalhoz jutnak. A vasútvonal hazai hálózati szerepe nem indokolja azt, hogy ilyen hatalmas összeget költsünk a felújítására. A projekt így szinte kizárólag Kína érekeit szolgálja.


Orbán Viktor kijelentési alapján tudjuk, hogy a magyar kormány hatalmas hitelkeret biztosításával támogatja a pireuszi kikötő konkurenciáját jelentő – és hozzánk lényegesen közelebb fekvő – koperi kikötő felé vezető vasútfejlesztést. A két fejlesztési cél ugyanakkor egymással ellentétes, egymással konkurens szállítási útvonalakat támogat.


· Magyarország gazdasága számára nem a logisztikai "fordítókorong" szerep jelentheti a kitörést, ezért sem elfogadható, hogy ekkora árat fizetünk érte. Az ügy kapcsán Magyarország ellen kötelezettségszegési eljárás indulhat, továbbá a hatalmas hitelfelvétel alkotmányellenes módon növelné az államadósságot.


Az LMP szerint az érdekeinket az szolgálná, ha a külföldi beruházások, és az így megvalósuló fejlesztések a hazai igényeket szolgálnák, és a lehető legnagyobb arányban vehetnének ezekben részt a kormányzati hátszél nélkül, tisztességesen versenyző magyar szereplők.


A kormány keleti nyitása nem ezt a célt szolgálja, továbbá súlyos károkat okoz Magyarországnak az indokolhatatlan gigaberuházással, miközben ismét csak távolabb került a hazai, főleg vidéki közlekedési infrastruktúra felújítása, és nem valósul meg a nemzeti buszgyártás felélesztése sem.


Keresztes László Lóránt, közlekedéspolitikai szakszóvivő, országos elnökségi tag - OS

Fotó: pécsma.hu


További hírek

  Tudnivalók a helyes fogmosásról, nem csak gyerekeknek
2024. 04. 26. 11:40 13keruleti-hirhatar.hu
  Ó, azok a fránya hormonok!
2024. 04. 26. 11:38 13keruleti-hirhatar.hu
  Hagyományőrzés az iskolában
2024. 04. 23. 16:19 13keruleti-hirhatar.hu
  Nehogy tragikus hős legyen
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Állami revizorok ellenőrzik titokban a betegeket a kórházakban
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport