|
|
|
Tweet |
|
|
|
Egy jó sofőrnek biztos az elméleti és a gyakorlati tudása is
Számos előnye van annak, ha valaki ügyesen bánik az autóval. Már csak az is, hogy a kötelező biztosítás díja kevesebb lesz, mint azoknak, akik minden évben balasetet okoznak. A megfelelő elméleti és gyakorlati ismeret ugyanis jelentősen csökkenti a veszélyeket.
A KRESZ tudás olyan dolog, ami meg tud fakulni. Épp ezért nem árt, ha pár évente felfrissítjük. Ehhez napjainkban már nagyszerű online megoldásokat is találhatunk. Nem véletlen van az a rengeteg szabály és az a sok jelzőtábla az utak mellett!
Aki jó vezető, az tudja, hogy a gyakorlatban hogyan kell bevenni egy éles kanyart, vagy hogy milyen sebességgel érdemes megközelíteni azt. Az elmélet mellett a gyakorlati megvalósítás sem okoz neki gondot.
Lehet valahogy gyakorolni? Fejleszteni magunkat?
Ha nincs meg a megfelelő rutin, ha nem autóztunk eleget ahhoz, hogy kialakuljon a magabiztos vezetés, akkor nyugodtan fejleszthetjük is magunkat! Részt vehetünk vezetéstechnikai tréningeken, ahol szélsőséges viszonyokat imitálva, de biztonságos környezetben fejlődhetünk. Itt lehetőség van a nagy sebességgel való vezetést, a lejt- és hegymenetet, valamint az esős és téli körülmények közötti közlekedést is gyakorolni.
De ha nincs ilyenre lehetőségünk, akkor az is jó, ha egy üres placcon, például boltok parkolóiban próbálkozunk. Kanyarodást, elsőbbségadást, párhuzamos parkolást és még rengeteg egyebet lehet ott próbálgatni
Tökéletes mozgáskoordináció
Ha valaki jó sofőr, az abból is látszik, hogy az utasai minimálisan érzik meg a kanyarokat, a lassításokat. Nem kell folyamatosan kapaszkodniuk, nem ütik be a fejüket vagy a lábukat stb. Ha a vezető kiváló összhangban dolgoztatja a karjait és a lábait, laza mozdulatokkal irányítja a gépjárművet, akkor gördülékenyen fog menni az egész.
Bár sokan ragaszkodnak még mindig a 10 óra 10 perces szabályos kormányfogáshoz, mára már tudjuk, hogy van ennél stabilabb, kényelmesebb, mégis megfelelő kontrollt biztosító kéztartás is. Ilyen a 9 óra 15 perc vagy a 8 óra 20 perc is.
Fókusz és elővigyázatosság
Amikor vezetünk, akkor a forgalom résztvevői vagyunk, épp ezért épp úgy oda kell figyelnünk a többi résztvevőre, mint ahogy ők is ránk. Nem terelheti el semmi a figyelmünket, a vezetésnek kell lennie a fő fókuszban.
A GPS természetesen nem kiiktatható, ha új utakon haladunk, de például a telefonunkkal ne foglalkozzunk útközben! Pásztázzuk a környezetünket előttünk és mögöttünk egyaránt. Tudjuk, hogy mi történik körülöttünk, ismerjük fel időben az esetleges veszélyforrásokat.
Egy jó sofőr nyugalomra és toleranciára képes. Aki idegeskedik és nagyon impulzív, az ön- és közveszélyes lehet, valamint figyelmetlenné válik, így garantáltan nem ez a jó irány.
Törekedjünk a fentiekre, így ha most még nem is vagyunk, később mi is igazán kiváló autóvezetővé válhatunk.
|
|
|
|