|
|
|
Tweet |
|
|
|
Az ERP rendszerek előnyei
Ma már rendkívül kevés azoknak a modern cégeknek a száma, ahol nem került még bevezetése az elmúlt években valamilyen vállalatirányítási szoftver. Ez nem csoda, hiszen ezeknek az ERP rendszereknek a megjelenése rendkívül nagy áttörést jelentett a folyamatok hatékonyabb kezelhetőségének a szempontjából.
Egymástól elszigetelt, más módon működő felületeken ugyan lehet dolgozni, de rengeteg időt veszíthetünk az adatok továbbításával, ez pedig felesleges kockázatoknak teszi ki a szervezetet, ezáltal pedig az egész cég megítélésére hatással lehet. Az ERP rendszerek nyújtotta lehetőségek segítségével mind a munkavállalók, mind pedig a döntéshozók gyorsabban hozzáférhetnek a keresett adatokhoz és információkhoz, ezáltal a döntéshozatal és az egyéb folyamatok is felgyorsulhatnak.
Ez jó lehetőség lehet minden olyan cégnek, amely jobb eredményeket akar elérni, hiszen a szoftver nyújtotta automatizáció által olyan folyamatok is hamarabb végbe mehetnek, mint az értékesítés, beszerzés vagy a számlázás.
Milyen hibái lehetnek egy vállalatirányítási rendszernek?
Sajnos azonban előfordulhatnak olyan esetek is, amikor a vállalat már nem elégedett a korábban bevezetett rendszerrel. Ennek a leggyakoribb oka az, hogy sok szoftver válik elavulttá azáltal, hogy nem jelennek meg benne olyan fejlesztések és frissítések, amelyekre időről időre feltétlenül szükség van.
Ez nagy érvágást jelenthet egy cég életében, hiszen mind a cég belső folyamatai, mind pedig a külső tényezők folyamatosan változnak, amihez időben kell alkalmazkodni.
Az is előfordulhat még ezenfelül, hogy egy cég olyan lendületesen fejlődik, hogy egész egyszerűen a korábbi rendszer által nyújtott funkciók kevésnek bizonyulnak. Bármelyik szituáció is áll fenn, az egyetlen járható út a szoftver leváltása lehet, ez viszont sokakban aggályokat vethet fel.
Átállás az új rendszerre
Ha le szeretnénk váltani egy szoftvert, amit évekig használtunk, természetesen aggodalomra adhat okot, hiszen nem szeretnénk fennakadást a folyamatainkban. Bár elmondható, hogy a váltás sosem egyszerű, nem érdemes emiatt halogatni annak elkezdését. Érdemes olyan szolgáltatót választani, aki megadja azt a mértékű támogatást, amire szükségünk van.
Magát az átállást érdemes mindig azzal kezdeni, hogy részletesen ismertetjük az új megbízottal a vállalatunk működését. Ezt követi a kezdeti beállítások meghatározása, illetve a munka oroszlánrésze, az adatok kinyerése a régi rendszerből, majd betöltése az újba. Ha minden készen áll, már indulhat is a betanítás, majd pedig kezdetét veszi a bevezető, support időszak.
|
|
|
|