XIII. KERÜLETI HÍRHATÁR - Így fordít hátat a kormány a vidéknek

XIII. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2024.04.20.
 Szombat
Ma Konrád, Tivadar napja van.
Holnap Konrád napja lesz.
   EUR árfolyam
   395,06 Ft
   CHF árfolyam
   408,46 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2016. 10. 21. 05:09     


Így fordít hátat a kormány a vidéknek
A napokban a Dunántúli Napló újságírója Baranya megye elmaradó vasúti fejlesztéseiről és a távlati kilátásokról tett fel kérdéseket az állami vasúttársaságnak. Az illetékesek válaszukban kifejtették, hogy a társaság gazdasági érdekei és az uniós források felhasználásának feltételei is azt követelik meg, hogy először a legjobb társadalmi szintű megtérüléssel rendelkező vonalakat fejlesszék. Ez a kijelentés a felcsúti kisvasút óta minimum merész.

A napokban a Dunántúli Napló újságírója Baranya megye elmaradó vasúti fejlesztéseiről és a távlati kilátásokról tett fel kérdéseket az állami vasúttársaságnak. Az illetékesek válaszukban kifejtették, hogy a társaság gazdasági érdekei és az uniós források felhasználásának feltételei is azt követelik meg, hogy először a legjobb társadalmi szintű megtérüléssel rendelkező vonalakat fejlesszék. Ez a kijelentés a felcsúti kisvasút óta minimum merész.


De még nagyobb baj, hogy a kínai hitelből finanszírozandó 550 milliárd forintos óriásprojekt úgy von el évtizedek óta várt fejlesztések elől forrásokat, hogy a "társadalmi megtérülésének" érdemi bemutatása sehol nincs.


Évtizedek óta elmaradó fejlesztésekről kell lemondania mély gazdasági válságban lévő magyar vidéki térségek lakosságának azért, mert a kormány őket hátrasorolta, míg egy megfelelően kimutatható megtérülés nélküli gigaprojektre, a Budapest-Belgrád vonal hazai szakaszának fejlesztésére százmilliárdokat költenek.


Ha a kormányt valóban foglalkoztatná a magyar vidék sorsa, ebből az összegből inkább a hazai közlekedési hálózat valóban erőteljes használatban lévő szakaszainak óriási hiányosságokat lehetne csökkentetni.


Sok jól kihasznált szakaszon égető szükség lenne a vasúti hálózat fejlesztésére. Szembe kell nézni továbbá azzal, hogy a hazai (állami) mellékúthálózat tekintetében, a burkolatállapot szerint közel 15 ezer kilométernyi szakasz (az összes állami mellékút közel kétharmada) tartozik immár a "nem megfelelő", vagy "rossz" kategóriákba.


A kormánynak nincs felelős közlekedéspolitikája, és a leszakadó magyar vidéki térségek fejlesztését sem tartja legfontosabb feladatának. Valódi fejlesztést csak akkor lesz ugyanis, ha megfelelő közlekedési lehetőségek állnak majd a lakosság rendelkezésére, ide értve a periférikus helyzetű térségeket is.


Keresztes László Lóránt, közlekedéspolitikai szakszóvivő - OS

Fotó: Pécsma.hu


További hírek

  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
2024. 04. 09. 19:50 hirhatar.hu
  A gyerekek igazán tudnak örülni az ajándékoknak
2024. 04. 09. 19:37 13keruleti-hirhatar.hu
  Romos, penészes cserelakást ajánlott a MÁV a mini-Dubaj helyett
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  Karsai Dániel befejezi ügyvédi tevékenységét és kilép a Budapesti Ügyvédi Kamarából
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport