XIII. KERÜLETI HÍRHATÁR - A közlekedésért felelős államtitkárnak repülnie kell

XIII. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2024.04.25.
 Csütörtök
Ma Márk napja van.
Holnap Ervin napja lesz.
   EUR árfolyam
   392,92 Ft
   CHF árfolyam
   401,4& Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 01. 12. 06:35     


A közlekedésért felelős államtitkárnak repülnie kell
Egy év alatt négyszeresére nőtt a létszámhiány a MÁV-nál, de a probléma valamennyi közlekedési alágazatra jellemző. A kormány megoldási javaslatai alkalmatlannak bizonyultak, hiszen nem a valós problémákat célozták. Kevés egy vezetőt lecserélni, de azt mindenképpen ki kell mondani: a közlekedésért felelős államtitkár alkalmatlan a feladata ellátására.

Egy év alatt négyszeresére nőtt a létszámhiány a MÁV-nál, de a probléma valamennyi közlekedési alágazatra jellemző. A kormány megoldási javaslatai alkalmatlannak bizonyultak, hiszen nem a valós problémákat célozták. Kevés egy vezetőt lecserélni, de azt mindenképpen ki kell mondani: a közlekedésért felelős államtitkár alkalmatlan a feladata ellátására.


Bő egy évvel ezelőtt kétszáznál valamivel több munkavállaló hiányzott a MÁV-nál, az év közepére ez a szám megközelítette a 800 főt. Miközben az év közepén a fejlesztési minisztérium a problémák hatékony kezeléséről számolt be, a munkaerőhiány mára – szakszervezeti becslés alapján – eléri az 1000 főt is, ami az érdekképviseletek szakszervezetek szerint veszélyeztetheti a szolgáltatás zavartalan ellátását.


Nem lehet jobb helyzetről beszámolni más közlekedési ágazatokban sem, példaként a "Volán-vállalatoknál" óriási a gépkocsivezető-hiány, és egyre nagyobb a probléma más munkakörökben is.


Mellébeszélés, hogy ne lenne forrás a közlekedési ágazatra, hiszen döntés született a százmilliárdokba kerülő, szupertitkos Budapest-Belgrád vasútvonali fejlesztésről. És azt se feledjük, hogy – amint azt a Népszabadság múlt évben megírta – 45-szörös különbség van a MÁV-nál a legkisebb és a legnagyobb fizetés között.


Jellemző magatartás a döntéshozók részéről, hogy miközben ismét sztrájkhangulat alakult ki a vasútnál, a valós problémákkal való szembenézés helyett most óriási gépjárműflottára pályáz a társaság.


A kormánynak nincs értelmezhető közlekedéspolitikája, cserébe mások javaslata sem érdekli. Az LMP a legfontosabb közlekedéspolitikai irányokra kidolgozott javaslatait, mint a közlekedési szövetségek rendszerére, illetve az integrált ütemes menetrendre alapuló egységes közlekedési rendszer kialakítását, támogatta a Közlekedés Egyeztető Fórum is. A kormánytól nem érkezett érdemi válasz.


Az ágazat súlyos helyzetéért felelősséget vállalnia kell valakinek: a közlekedésért felelős államtitkárnak repülnie kell.


Keresztes László Lóránt, országos elnökségi tag, szakszóvivő - OS

Fotó: pécsma.hu


További hírek

  Hagyományőrzés az iskolában
2024. 04. 23. 16:19 13keruleti-hirhatar.hu
  Nehogy tragikus hős legyen
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Állami revizorok ellenőrzik titokban a betegeket a kórházakban
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport