Pártfegyelemből nem lesz metrófelújítás |
2016-10-27 03:13:53 |
Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke szerint az M3-as metró felújításának elakadásához a Fővárosi Közgyűlés a tervezett napirendje szerint nem tud hozzászólni, miközben az egyértelműen vagy Tarlós István alkalmatlanságát, vagy az Orbán-kormány árulását mutatja, de legnagyobb valószínűséggel mind a kettőt. A budapesti választók emlékezni fognak arra, hogy amikor ki kellett volna állni értük, a fideszes városvezetők inkább gyáván hallgattak. Két hete tudjuk, hogy a Fővárosi Önkormányzat nem kap annyi pénzt az M3-as metró felújítására, amennyit a kiírt közbeszerzésekre beadott legalacsonyabb ajánlatok elfogadásához kellene. Egy hete tudjuk, hogy Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter kezdeményezésére a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette a BKK metrópótló-busz tenderét. A két hír külön-külön is ellehetetleníti azt, hogy a napi félmillió utas által használt M3-as metrón idén tavasszal - fél év csúszással a korábbi tervekhez képest - elinduljon a felújítás. Ehhez képest a Fővárosi Közgyűlés mai ülésének tervezett napirendjén egyik kérdés sem szerepel. Budapest legfontosabb problémájához a Fővárosi Önkormányzat döntéshozó szerve nem tud hozzászólni. Mert mit is mondhatnának a fideszes kerületi polgármesterek? Hogy Tarlós István elszúrta? Hogy nem sikerült olyan közbeszerzést kiírni, amely valódi versenyt jelentett volna, ezért messze a tervezett ár fölött érkeztek az ajánlatok, és Budapesten drágábban akarnak felújítani egy nagyon hasonló metróvonalat, mint Bécsben? Hogy egy év alatt nem sikerült a pótlóbuszok kérdését megoldani, hogy miért nem sikerült vagy jogilag támadhatatlan, vagy minden érdekelt számára elfogadható pályázatot kiírni? Hogy Tarlós István valójában nem alkalmas főpolgármesternek? Vagy arról kellene beszélniük, hogy a Orbán-kormány elárulta Budapestet? Hogy miközben számolatlanul mennek a milliárdok értelmetlen közlekedési beruházásokra, felcsúti kisvasútra, stadionokra, vizes VB-re, közmédiára, addig éppen a félmillió ember által használt M3-as metróra nincs pénz? Hogy a kormány arra kényszerítette a Fővárost, hogy felújítottnak álcázott évtizedes elmaradottságú technológiát képviselő orosz szerelvényeket vásároljon? Hogy miközben Budapest hitelből finanszírozza, buszok vásárlása helyett szolgáltatást rendeljen meg? Hogy a kormány két minisztere, Varga Mihály és Seszták Miklós, különböző buszgyártók képviselete miatt még arra sem képes, hogy egymással megegyezzen, és a Fővárosnak legalább egyféle elváráshoz kelljen alkalmazkodnia? Hogy amíg Orbán Viktor a miniszterelnök, addig semmi jóra nem számíthatnak a budapestiek? Az előbbi két sorozatból valamelyik szükségszerűen igaz, különben már novemberben elkezdődne a felújítás, de a legvalószínűbb, hogy mind a kettő. A fideszes polgármesterek és képviselők azonban inkább gyáván hallgatni fognak. Ezért, erre a célra választották ki őket. Orbán Viktor jól meglenne nélkülük, ők azonban senkik lesznek Orbán Viktor nélkül. A budapesti választók emlékezni fognak arra, hogy amikor ki kellett volna állni értük, a fideszes városvezetők inkább elárulták őket. Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke - OS |