. Ma Béla napja van.
Az LMP vitára bocsájtotta közlekedéspolitikai javaslatait
2016-07-24 03:40:11
Az LMP vitára bocsájtotta közlekedéspolitikai javaslatait

Az LMP vitára bocsájtotta közlekedéspolitikai javaslatait

A kormánynak nincs felelős közlekedéspolitikája, ezzel összefüggésben pedig a közlekedési ágazat mára kritikus állapotba került. A legfontosabb tennivalók megvitatására jött létre a Közlekedési Egyeztető Fórum, melynek munkájába a parlamenti ellenzéki pártok mellett bekapcsolódtak a közlekedési szakszervezetek és az egyik legnagyobb önkormányzati szövetség is.


Az LMP bízik abban, hogy a résztvevőknek sikerül megegyezni a legfontosabb intézkedések irányaiban és ezek mentén tárgyalóasztalhoz tudják ültetni a kormányt is. Ezzel összefüggésben a párt megfogalmazta közlekedéspolitikai javaslatait és ezeket vitára bocsátotta.


Az egységes közösségi közlekedés megteremtése évek óta várat magára. A közlekedési ágazat dolgozói pedig nem kapják meg a megfelelő megbecsülést, miközben súlyos létszámhiány van az ágazatban. A kormány százmilliárdokat költ szakmai szempontok és megtérülési számítások tekintetében olyan igazolhatatlan projektre, mint például a kínai hitelből finanszírozott Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása.


Az LMP meggyőződése szerint lehetséges olyan, elsősorban szervezési és szabályozási lépések megtétele a közösségi közlekedés átszervezése kapcsán, melyek jelentősebb többletforrás bevonása nélkül a meglévő eszközök jobb kihasználását eredményeznék, így biztosítva a jelenleginél színvonalasabb ellátást. Célunk a közösségi közlekedés pozíciójának erősítése, a kiszolgálás és szolgáltatási színvonal javítása, a mobilitás minimális szintjének biztosítása.


Mindennek érdekében az LMP a közlekedési szövetség modelljének bevezetését javasolja. Az alágazatokat azonos rendszerbe kell terelni, ami indokolatlan párhuzamosságok helyett az ellátás jelentős javulását eredményezné, a térségeken átívelő egységes működés alapja pedig az országos integrált ütemes menetrend bevezetése lenne.


Kiszámítható kínálatával, hatékony erőforrás-gazdálkodásával az integrált ütemes menetrend versenyképesebbé teszi a közösségi közlekedést az egyéni közlekedéssel szemben. Bevezetése olyan területeken is jó közlekedési lehetőséget teremthet, ahol az jelenleg nem megfelelő.


Bízunk abban, hogy a kormány végre érzékeli, hogy a jól és gazdaságosan működő közlekedési rendszer nélkül nem lesz érdemi gazdaságfejlesztés sem.


Keresztes László Lóránt, közlekedéspolitikai szakszóvivő - OS

Fotó: pécsma.hu

További híreink
A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény
Demokratának lenni, azt jelenti, hogy megengedjük magunknak és másoknak is azt, hogy kérdései, sőt kételyei legyenek – Perintfalvi Rita FB-jegyzete.
2024-04-21 10:22:49, Hírek, Fókuszban Bővebben
Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
A Magyarországi Református Egyház tíz tagja feljelenti Balog Zoltán püspököt a zsinati bíróságon – tudta meg az RTL Híradó Vargha Anikó egykori kántortól.
2024-04-18 17:49:43, Hírek, Fókuszban Bővebben
A gyerekek igazán tudnak örülni az ajándékoknak
Sok családban megszokott dolog, hogy az olyan ünnepeken, mint a karácsony, csak a gyerekek kapnak nagy ajándékokat, a felnőttek egymás között csak jelképes figyelmességek...
2024-04-09 19:37:46, Hírek, Fókuszban Bővebben
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Egy őrbottyáni földtulajdonos több mint kétmilliárd forintos kártalanítást követel, miután tervei szerint term...
Bővebben >>